Følg os på vores rejser jorden rundt

Kære læser!
Det har været en hektisk uge med efterskolernes aften, besøg af 3 kostskoler og så har rejsefeberen forud de store kulturrejser skabt en fantastisk summen af glæde og forventning.
I dag og de næste 3 dage rejser elever og lærere ud i verden for undervejs at besøge familier, venskabsskoler, organisationer og venner i 20 forskellige lande. Forude venter små og store kulturelle oplevelser, som vil sætte sig spor i de unge for livet og være med til at gøre verden mere overskuelig og forståelig.

Fra Efterskolernes aften

Følg os på rejserne her

Officiel facebookside som bliver centrum for alle gode historier og billeder.
-> www.facebook.com/ranumefterskole

Officielle Kulturfagssider på facebook

Fra tidligere rejser til Peru, i sandklitterne.

Klik direkte videre til de forskellige rejser. Her vil de forskellige tovholdere og medrejsende opdatere med nyheder, billeder og video de næste små 2 uger.

-> Animal Welfare i Namibia
-> Ranum i Australien
-> Ranum i Cuba
-> Europa Tour
-> Ranum i Hawaii
-> Ranum i Jamaica
-> Ranum i Japan
-> Ranum i Kina
-> Ranum i Malaysia
-> Venskabsskolen i Nepal med Ranum
-> Ranum i Himalaya, Nepal
-> Ranum i New Zealand
-> Ranum i Oman
-> Ranum i Peru
-> Ranum i Sydafrika, Cape Town
-> Ranum i Santa Cruz, Californien
-> Ranum på Roadtrip i USA
-> Ranum på Virgin Island
-> Ranum på ski, Vintersport

Læs nyhedsbrev og vigtige beskeder under nyheder på hjemmesiden.
nyheder

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få en ugentlig opdatering fra rejserne.
-> nyheder/nyhedsbrev

Godt besøgt Efterskolernes aften

Tak til alle der besøgte os på efterskolernes aften. På trods af det barske vejr, så fik vi besøg fra hele landet og mange tilmeldinger til skoleåret 18-19.
Se billeder fra aftenen.

Studievejledning for de, der gerne vil flytte hjemmefra.

På Ranum vil vi gerne vise eleverne nye veje i deres videre studie og derfor har vi i denne uge haft besøg af Utsikten Skandinavisk Gymnasium, hvor skandinaviske elever tager en studentereksamen i kombination med en turist- og en naturguideuddannelse. Uddannelsen er økonomisk overkommelig og vi har sendt flere elever til Sverige fra Ranum.

Oure Kostgymnasium besøgte Ranum for første gang og fortalte om hvorledes de kombinerer spændende faglige linjer med bl.a. forløb i Sejlads, dykning og skiløb, samt op til 6 rejseuger om året.

Viborg Katedralskole og kostkollegium kom igen for 2. gang og genoptog vejledningen med de godt 20 elever, som påtænker at søge en plads på det nye IB forløb. Kostkollegiet er meget populært og en tryg ramme for de unge at bo i mens de tager en internationalt orienteret studentereksamen.

De endelige studievalg skal foretages, når eleverne vender tilbage fra deres kulturrejser.

I de næste uger..

..afløses Nyhedsbrevet af daglige opdateringer fra de mange Kulturrejser. Jeg er i Nepal sammen med 40 topmotiverede elever og kollegaer. Vi medbringer bl.a. en masse brugt børnetøj og legetøj, samt lego til venskabsskoler og børnehjem, samt en masse strikkede djævlehuser og strømper til lokale spædbørn, lavet af en flok strikkedamer i Løgstør. Vi glæder os meget over den store gavmildhed og støtte mange forældre og venner af skolen har vist ifht. at støtte de mange projekter eleverne står for i bl.a. Nepal, Malaysia, Namibia, Peru og Sydafrika.

Rejsefremlæggelser d. 12 feb – Sæt kryds!

Glæd jer til at læse med og sæt kryds i kalenderen ved den 12. februar, hvor vi fra kl. 14-17 holder fremlæggelser fra de mange rejsemål for elevernes familier og venner af huset.

Med venlig hilsen og rigtig god weekend!

Olav Storm Johannsen
Forstander