Stærk afslutning af kulturrejsen, se de bedste billeder

Kære læser!

Det har været en stærk oplevelse for alle de rejsende. Dem som skulle til USA oplevede blandt andet et USA, før under og efter en magtoverdragelse, som på fredelig vis er noget vi ikke må tage for givet. Namibia oplevede stærke kontraster til vores egen kultur og levestandard. Eleverne som tog til Kina og japan oplevede den fantastiske smagfulde mad, indså hvad uhæmmet forurening gør ved luftkvaliteten og den kraftige smog som skabes der af, og så folkets meget anderledes disciplin og arbejdsmoral.

Nepalholdene oplevede et unikt samfund og helt specielle natur, som de færreste kommer til at se. Og dem der tog til Cuba så effekten af isolationen med kulørte biler, en intens kultur med minimal påvirkning af andre og fantastisk åbenhed.

Fra Hawaii til Ungarn. Fra Peru til New Zealand – Hele verden rundt har vi haft rejsende, som har taget nye kulturer, sprog, mad, værdier og livssyn til sig. Nogle er rykket for livet, andre har fået stærke oplevelser og flere har bare haft  det enormt skægt. Men fælles for alle, uanset hvori verden vi har været er, at vi er blevet klogere på livet, verden og ikke mindst os selv.

Animal Welfare i Namibia

Ranum Efterskole i Australien

Ranum Efterskole i Cuba

Ranum Efterskole på Europatur

Ranum på Hawaii

Ranum Efterskole i Jamaica

Ranum Efterskole i Japan

Ranum Efterskole i Kina

Ranum Efterskole i Malaysia

Ranum & Nepal Himalaya trekking

Ranum Efterskole & Nepal venskabsskole

Ranum Efterskole på New Zealand

Ranum Efterskole i Oman

Ranum Efterskole i Peru

Ranum Efterskole i Sydafrika – Cape Town

Ranum Efterskole & US Californien Santa Cruz

Ranum Efterskole & US Roadtrip High School

Ranum Efterskole på US Virgin Island

Ranum Efterskole & Vintersport

Med venlig hilsen og rigtig god weekend!

Olav Storm Johannsen
Forstander