Sikkerhedsinstrukser

Sikkerhedsinstrukser for Ranum Efterskole College

Sikkerhedsinstruks for maritime og rejse aktiviteter på Ranum Efterskole.
På Ranum Efterskole har vi mange forskellige aktiviteter på, i og under vandet. Sikkerheden har højeste prioritet og på nedenstående links kan du læse om de forskellige aktivitet og de sikkerhedsinstrukser vi følger.

Kulturfag Marts 2023

Ranum Efterskole College Saftey instructions for Sailing Thailand_

Norge 2022

Sikkerhedsinstruks Corona Norway 2022

Rejseforsikring

Ranum Efterskoles Søsikkerhedsdokumenter:

Yderligere information om sikkerhedskrav forefindes på:

Kano og kajak – særskilt tilladelse og vurdering ved hvert udlån / udleje. Vi forventer at se en kopi af indholdsplan for undervisningsforløb fra skoler og institutioner, som viser ansvar og sikkerhedsprocedurer. Vi udlejer instruktører til de institutionelle lejere, som ikke har kvalificerede instruktører / lærere. Private lånere / lejere: opmærksomhed omkring sikkerhedsinstruks og ansvarsfraskrivelse.
Ranum Efterskole Sikkerhedsinstruks for kano og kajak
Sejlads i små sejlbåde under 20 mål: 6 sejlbåde mrk. Stor Triss er godkendt som skolebåde og er synkefrie. De er testet og flyder efteråret 2011 og foråret 2012. Udstyret som udlejningsfartøj med alt sikkerhedsudstyr til regulativet. Svømmeprøve af elever. Undervisning i duelighedsbevis, og praktisk sejlads.
Frigørelsesbevis ifht. selv at sejle bådene i fritiden med 2 sejlere med duelighedsbevis ombord – under forældreaccept og opsyn af søkyndig person.
Ranum Efterskole Sikkerhedsinstruks for små sejlbåde
Sejlads i stor sejlbåd over 20 mål. Matcher 37 sejlbåd udstyret med alt sikkerhedsudstyr og flåder tilsvarende charter- og udlejningsfartøj. Sikkerhedsinstruks og kompetenceplan for instruktører.
Instruktør kompetencer: Sikkerhedsinstruks for sejladsområde og sæson. Instruktører har som minimum duelighedsbevis og yachtskipper 3 bevis og VHF radio certifikat.
Praktisk erfaring i sejlads og med skolens materiel. Førstehjælpsuddannelse. Egen sikring af livredder egenskaber ved test.
Eksternt syn af alt maritimt grej og sikkerhedsinstrukser. Logbog over sejladsaktiviteter og bemandingslister for alle sejladser.
Både, udstyr og sikkerhedsprocedurer gennemgås 2 gange årligt at ekstern søkyndig person, som referer til ledelsen og bestyrelsen for skolen.