Klatrepark, Kanotur & Forberedelse til Dream Festival

Kære læser,

Mindebøgerne bliver signeret af vores tætteste, vi forbereder os på den sidste uge af efterskoleåret og gennemlever hele efterskolelivet for en sidste gang. Den sidste tid udnyttes med aktiviteter og store kram til hinanden. Alt dette kan du læse dig frem til i nyhedsbrevet her og om, hvordan vi tilbringer vores sidste tid på efterskolen, inden vi har en uge i møde fyldt med begivenheder, og afslutningsvist den traditionelle dimission.

Denne lørdag afholder vi vores 20-års jubilæum på Ranum Efterskole College! Vi glæder os til at se alle, der har tilmeldt sig denne dag!

God fornøjelse. Vi ønsker alle en dejlig weekend!

Minder for livet

Det gør ikke noget, at en kold vind svæver forbi Ranum på en sommeraften, når vi kan hygge inde og lave de smukkeste mindebøger for, at forevige et helt uforglemmeligt år! Vi er rigtig mange elever, der bruger vores aftenener på, at personliggøre vores mindebøger og fylde dem op med hilsner fra vores bedste venner og gode historier man ikke vil glemme!

Klatreparken Aalborg

Men når vejret det er skønt skal det selvfølgelig også nydes helt til tops! Det gjorde vi torsdag morgen, da vi tog ud til Klatreparken Aalborg med en stor gruppe elever, der var friske på et par udfordringer i højderne!

Forberedelse til Dream Festival

Vi nærmer os så småt outrougen på Ranum Efterskole College, der sluttes af med et brag af en festival! Som afslutning på året arrangerer vi nemlig den helt store Dream Festival med en hovedscene, teltplads til eleverne, strandbar, food court, afterparty-telt og meget mere. Dette års artister er: Icekiid (hovednavnet), Selmani (fra X-Factor), Bingo Boys og nogle seriøst seje DJ’s! Vi glæder os!! Og sammen med eleverne sørger vi for, at Dream Festival bliver et af de største højdepunkter af året!

Kanotur i Vilsted Sø

Vi er rigtig glade for alt aktivitet der foregår ude på vandet. Om det enten er wakeboard, surfing, dykning, sejlads, eller i dette tilfælde roning i kano. Så har vi altid elever, som er friske på, at udforske de både store og små vande. Og i denne omgang blev det vores nærliggende Vilsted Sø, som fik besøg af vores skønne efterskoleelever og deres seje gåpåmod!

Helt tæt på Greenfingers

Vi er så glade for vores Greenfingers Project, og de mennesker der står bag det! Takket være dem kan vi have de mest pelsede dyr boende side om side med vores elever på efterskolen. Se lige disse skønne billeder vi har taget af vores bløde venner!

Forstanderens klumme

et portræt af forstander, Olav Storm

Kære læser,

Elever og ansatte mærker nu for alvor at vi nærmer os enden på et fantastisk skoleår. Vi løber stærkt for at få de sidste fællesskabsoplevelser med. I den kommende uge er der Outrouge med en fællesskabs- og legedag i Fårup Sommerland mandag, House Cup tirsdag og Hjemmehos kt.lærerne onsdag, samt tømning af klasseværelser og værelser, samt REC Sct. Hans bål torsdag aften og så er vi klar til den store finale med Dream Festival fredag og dimission lørdag kl. 11.00.
I morgen lørdag fejrer vi også skolens 20-års jubilæum sammen med gæster fra skolekreds, tidligere og nuværende elever, samt ansatte. Vi glæder os rigtigt meget, og har også lidt sommerfugle i maven, for det er første gang at vi laver sådan en fejring og inviterer så bredt. Nuværende elevhold tager til den sidste elevfest lørdag efter jubilæumssamlingen, eleverne fra sidste årgang holder deres REC-Union festival i Næsby og så bliver der hente-ting middag for de forældre, som har mulighed for det søndag fra 16-19.
Vi ønsker jer alle en rigtig god sidste skoleuge og en god weekend.

Olav Storm Johannsen

Det sker

22.06.24 Jubilæum

24.-28.06.24 Outro uge