Outrouge med bl.a. Award Show, Dream Festival & Dimission

Kære læser,

Tusind tak for skoleåret 23/24, samt til elevhold 20. I har været igennem et år på Ranum Efterskole College, hvor I sammen tydeliggjorde at dette er stedet, hvor man bliver til, gennem den ultimative følelse af togetherness og sammenhold. I har bevist, at Ranum er stedet for udvikling og skabelsen af venner for livet. Det glemmer vi aldrig!

Du kan i denne uges nyhedsbrev se billeder og læse historier fra den ultimative Outrouge, der bl.a. bød på House Cup, Hjemmehos, Award Show, Dream Festival og dimission. Derudover har vi forinden afholdt vores 20-års Jubilæum, som du også vil få et lille glimt af i brevet her!

God fornøjelse med skoleårets sidste nyhedsbrev!

Rigtig god læsning og god sommerferie!

20-års Jubilæum

Tusind tak til alle der deltog på dagen for vores 20-års jubillæumsfest! Det var en mindeværdig dag med god energi overalt på skolen, de flotteste kager og boder, samt musik og rundvisninger. Vi fik indviet det store gavlbillede, ude foran skolens facade, med billeder af alle ansatte og elever fra de seneste 20 år. Dagen sluttede af med stor jubilæumsmiddag for tidligere elever, skolekreds samt tidligere og nuværende ansatte.

Mange tak til alle der gav en hånd med og gjorde denne dag til virkelighed, og et stort tak til dem af jer der holdt taler på dagen. Vi værdsætter og anerkender alles indsats på denne store fejringsdag!

House Cup

Tirsdag i Outrougen afholdte vi årets sidste House Cup med konkurrencer i discipliner såsom bl.a. løb, badminton, basketball, fodbold og golf. I House Cup konkurrerer husene mod hinanden, hvor det denne gang var kærhuset, der løb med sejren. Stort tillykke!

Hjemmehos

Vi gentager succen fra introugen og inviterer alle elever hjem på besøg hos kontaktlærere. Her hygges der på forskelligvis med frugt og brunch i baghaven, sejltur til Livø og breve der læses højt for hinanden, som var skrevet af eleverne selv i starten af skoleåret, omhandlende deres forventninger!

Award Show

Onsdag aften belv der uddelgeret priser og titler til elever, som har gjort sig mest bemærkelsesværdige indenfor bestemte kategorier, såsom årets par, Miss & Mr. Ranum, årets humor og årets “gøg og gokke”. Inden showets opstart mødte alle elever ind på rød løber og fik taget festlige billeder foran guld ophæng!

Lille Sankt Hans aften

Torsdag aften blev der ved siden af Multi opsat lille Sankt Hans bål, hvor alle de deltagende elever fik udleveret sanghæfter. En glad stemning spredte sig, mens der blev sunget sange omkring bålets varme flammer.

Dream Festival

Den sidste aften med årgang 23/24 blev i den grad afholdt i ånden af togetherness. Det var et af efterskoleårets helt store højdepunkter, der kom på skemaet til outrougen: Nemlig Dream Festival! Festivallen blev afholdt i Næsby, hvor der var plads til både streetfood, telte, stor musikscene og meget mere!

Musikprogrammet bød bl.a. på vores helt egne DJ’s fra Ranum, “Bangerang, Chechi & Ragga” og DJ Paavig & Hvolby. Derudover optrådte kunstnere som ICEKIID, Selmani og Emil Lange, der var den store surprisekunstner på plakaten!

Mange flere billeder følger i næste uge på vores Flickr!

Dimission

Som enden på efterskoleåret afsluttede vi med den traditionelle dimission, eller også bedre kendt som Den Store Tudedag, for både elever, forældre og ansatte. Der blev overrakt priser, givet taler og sunget sange, der fik tårerne til at trille ned af kinderne.

Der blev bl.a. overrakt Rex-prisen, der overrækkes til en studerende, som vi mener, indeholder de samme værdier om venskab og venlighed, som Rex gjorde. Denne pris gik i år til Ragnheiður Inga Matthíasdóttir.

Tusind tak for en mindeværdig dimission, der forløb sig over alle forventningerne!

Mange flere billeder følger i næste uge på vores Flickr!

Du kan se eller gense dimissionen nedenfor:

Forstanderens klumme

et portræt af forstander, Olav Storm

Kære læser,

Vi fik holdt en storslået Jubilæumsfest i lørdags med mange tidligere elever og ansatte, alle nuværende elever og ansatte, samt skolekredsen. Og alle var med til at indvie det nye gavlbillede over festsalen. Symbolet på at alle godt 7300 unge og 200 ansatte gennem tiden har været med til at forme Ranum Efterskole College, gennem de første 20 år. Jubilæumsfestweekenden blev afløst af Outrougen.
Vi har brugt den sidste uge på at forberede os på adskillelsen og dyrke fællesskabet fra det store i Fårup Sommerland, i House Cup, fællessamlinger, kontaktgruppe- og familiegruppe hygge, hvor eleverne har åbnet det brev de skrev til sig selv i den første uge af skoleåret. Eleverne har lavet et fantastisk flot Award Show og det lykkedes også at få ild i vores Sankt Hans bål, samt sunget fællessange til regnen opløste sangbladene og flokken. Fredag er alle værelser gjort rent og nøglebrikken skiftet ud med et armbånd til den store Dream Festival Camp. Elever og ansatte har ikke fået sovet meget, til gengæld er der fældet mange tårer, delt mange minder og knus. Det er for nogle første gang at de oplever en fysisk smerte ved at skulle adskilles – og miste hverdagen med deres venner i efterskolelivet. For os voksne, gør det også ondt, for vi er kommet til at holde utroligt meget af de unge, og vi vil aldrig glemme 20-års Jubilæumsholdet.
Nu er skoleåret 2023-24 uigenkendeligt slut og vi ønsker alle en god sommerferie og på gensyn til sommerskole, REC-Union eller som forældre igen.

Tak for i år!

Venlig hilsen og rigtig god sommerferie fra alle os på,