Full host i København, Nordlys og Dans i solen

Kære læser,

Ugerne flyver afsted på Ranum Efterskole College, når solen skinner over Ranum og vi mærker, at den sidste måned af skoleåret nærmer sig. Vi nyder hver eneste dag vi har sammen på efterskolen og tæller ned til vores mange kommende festligheder, såsom 20-års Jubilæum, Galla og den endelige outrouge der bl.a. byder på Dream Festival og den store dimission. Men inden vi byder alle disse festligheder velkommen, skal vi lige tage et hurtigt tilbageblik på denne uges højdepunkter.

Sæt STORT kryds i kalenderen! Den 22. juni 2024 kl. 14.00 fejre vi vores 20-års jubilæum med en kæmpe fest! Læs mere om dagen for enden af nyhedsbrevet!

God fornøjelse. Vi ønsker alle en dejlig solrig pinseweekend!

Full host i København

Vores Full host elever har i weekenden været på tur til det solrige København, hvor de blandt andet fik besøgt Tivoli, kom på havnerundfart og så Den Lille Havfrue helt tæt på! På vejen hjem til Ranum blev der sunget festlige sange i bussen, efter en fantastisk weekend afsted ud i Danmark.

Nordlys over Ranum

Nordlyset var på sit højeste i Danmark sidste weekend. Og det dansede også så flot forbi Ranum Efterskole College.

Les Lanciers på græsplænen

Gala er lige rundt om hjørnet. Derfor udnytter vi igen i denne uge solskinnet til øvning af vores fineste dansetrin. Der blev spillet højt musik og eleverne var meget engageret i, at gøre et godt stykke arbejde.

Efterskolelivet i Ranum

Elevernes Point of View

“Det har været en fantastik uge, vejret er godt, alle er ude i fælles områderne, folk er mere åbne for nye relationer, folk ligger og soler sig ude i haven og det bliver bare bedre og bedre. Glade sommerdage med dejlige mennesker, det kan ikke blive bedre”

– Laura Black Frederiksen, elev & del af SoMe-Crewet 23/24

Forstanderens klumme

et portræt af forstander, Olav Storm

Kære læser,

Nu står pinsen for døren. De danske skriftlige eksamener er ovre og de internationale skriftlige prøver er ved at være afsluttet. I klasseværelserne, på gangene og i solskinnet foran hovedbygningen forbereder eleverne deres synopsis til dansk prøverne. Det er en vigtig øvelse i at samle viden og refleksion i en faglig præsentation, som helt sikkert også er med til at styrke overgangen til den ungdomsuddannelse, som venter efter sommerferien.
Vi har afsluttet profilfagsperioden med den sidste store Photo, Video and Article Competition, PVA, hvor elever, som har fået vurderet deres billeder, film og fortællinger fra profilfagsrejserne i uge 15. Den store konkurrence viser alle på skolen vores ufattelige mangfoldighed i fag, interesser og rejsemål. Pinsen er også sidste chance for at få ladet batterierne op. I de næste uger har vi både Nye Elevers Dag, Galla fest og sidste skoledag, inden de mundtlige prøver starter. Der er rigtigt meget at glæde sig til og det høje aktivitetsniveau gør det heldigvis lettere at glemme, at vi kun har 6 uger tilbage af skoleåret. Lev det!

Olav Storm Johannsen

Forstander.

Det sker

26.05.24 Nye Eleversdag

31.05.24 Sidste Skoledag

01.06.24 Outdoorweekend

04.06.24 Mundtlige prøver

14.06.24 Ranum Derby

15.06.24 Vandsportsweekend

20-års Jubilæum

Sæt et kæmpe kryds i din kalender ved lørdag den 22. juni 2024 kl. 14.00! Vi fejre vores 20-års jubilæum med en kæmpe fest!

Ranum Efterskole College fylder 20 år – lørdag den 22. juni kl. 14.00 inviterer vi derfor til det største jubilæum i skolens historie! Kom og vær med til at fejre 20 års oplevelser, venskaber og udvikling når vi slår dørene op til en dag fyldt med togetherness og underholdning. Der vil være livemusik og underholdning fra tidligere elever, en tidsrejse gennem 20 års efterskole med både nye og gamle elever, en 3-retters menu, fællessang og afsløringen af et nyt gavlmaleri med samtlige elever og ansatte, der har været med til at forme os til den vi er i dag. Det bliver en dag fyldt med glæde, grin og genforeninger! Tilmeld dig her!

Vi glæder os til at fejre 20 år med jer!

Venlig hilsen og rigtig god weekend fra alle os på,