Ranum Derby, Bålhygge & Efterskoleliv

Kære læser,

Det store konkurrencegen kan mærkes overalt blandt eleverne på Ranum Efterskole College. Vi har netop afholdt vores traditionelle Ranum Derby, hvor der blev grint, oddset og løbet om kap. Når konkurrencegenet bliver pakket væk, skaber vi luft mellem eksaminerne og lader hyggen sprede sig gennem gode samtaler og kroppe i bevægelse. Vi har haft en rolig uge der blev nydt til det højeste, som du kan læse meget mere om i nyhedsbrevet her!

Sæt STORT kryds i kalenderen! Den 22. juni 2024 kl. 14.00 fejrer vi vores 20-års jubilæum med en kæmpe fest! Læs mere om dagen for enden af nyhedsbrevet!

OBS: Der er tilmeldingsfrist allerede den 15. juni 2024!

God fornøjelse. Vi ønsker alle en dejlig weekend!

Ranum Derby

Fredag formiddag afholdte vi vores traditionelle Ranum Derby. Her kunne eleverne med ægte Ranum-Dollars spille på hestene med mulighed for, at benytte gevinsterne på nudler resten af året. Så bliver det vist ikke meget bedre end det! Der blev både løbet om kap og spillet polo med eleverne mod lærerene.

Luft mellem eksaminerne

Når der ikke står eksamen på skemaet nyder eleverne deres fritid på mange forskellige måder. En stor gruppe elever har blandt andet nydt naturen på ryggen af de flotte islandske heste.

Andre elever har været på vandet og prøvet deres skills af med wakeboarding!

Og vores Adventure/outdoor elever laver mad og skumfiduser over bålet!

Smykkeværkstedet

Eleverne afprøver nye teknikker i vores smykkeværksted: Vævning af armbånd på en væv. Der blev produceret mange smukke og kreative kreationer!

Forstanderens klumme

et portræt af forstander, Olav Storm

Kære læser,

De mundtlige prøver, forberedelserne og aktiviteterne skaber en ny hverdag for eleverne. De skal naturligvis forberede sig på deres fremlæggelser, men indimellem prøverne kan de også vælge mellem et stort udbud af aktiviteter, som de selv har været med til at foreslå og forme. Valget sker for en uge ad gangen, og giver mulighed for at få ekstra luft til at dyrke venskaber og opdage nye i den sidste tid af efterskoleåret. Ugen har også budt på besøg fra vores amerikanske venskabsskole The Harvey School, som sammen med vores USA science-elever har arbejdet med bl.a. undervandsdroner, vandmiljø, filmproduktion og dansk kultur. Venskabsskolen kunne kun komme på besøg i denne uge, og det er heldigvis lykkedes at få det til at gå op med elevernes prøver. Det skaber en meget positiv energi at arbejde sammen med så dedikerede unge, og vi er beærede over, at de vil rejse så langt for at besøge Ranum, som de roser til skyerne, fordi de også får en større frihed her end derhjemme.
I den kommende uge er der stadig aktiviteter og prøver. Indimellem skal elever og ansatte gøre klar til 20-års jubilæumsdagen, lørdag den 22. juni. Eleverne er med i løbet af dagen, hvor de skal hjælpe med aktiviteter, rundvisninger, velkomstsamling og så skal de afsted til deres egen sidste elevfest, hvor der er fællesspisning, diskotek og koncert med temaet Summer Vibes. Vi forventer i omegnen af 1500 gæster til den store jubilæumssamling og godt 250 til festmiddag om aftenen. Her har vi inviteret nuværende og tidligere ansatte, samt skolekredsmedlemmer, bestyrelse og tidligere elever. Vi glæder os meget til dagen og håber på godt vejr, samtidig har vi også lidt sommerfugle i maven, for det er jo første gang vi fejrer 20-års jubilæum.

Rigtig god weekend,

Olav Storm Johannsen

Det sker

15.06.24 Vandsportsweekend

19.06.24 Record Day

22.06.24 Jubilæum

24.06.24 Outro uge

29.06.24 Dimission

20-års Jubilæum

Sæt et kæmpe kryds i din kalender ved lørdag den 22. juni 2024 kl. 14.00! Vi fejre vores 20-års jubilæum med en kæmpe fest!

OBS: Der er tilmeldingsfrist allerede den 15. juni 2024!

Ranum Efterskole College fylder 20 år – lørdag den 22. juni kl. 14.00 inviterer vi derfor til det største jubilæum i skolens historie! Kom og vær med til at fejre 20 års oplevelser, venskaber og udvikling når vi slår dørene op til en dag fyldt med togetherness og underholdning. Der vil være livemusik og underholdning fra tidligere elever, en tidsrejse gennem 20 års efterskole med både nye og gamle elever, en 3-retters menu, fællessang og afsløringen af et nyt gavlmaleri med samtlige elever og ansatte, der har været med til at forme os til den vi er i dag. Det bliver en dag fyldt med glæde, grin og genforeninger! Tilmeld dig her!

Vi glæder os til at fejre 20 år med jer!

Venlig hilsen og rigtig god weekend fra alle os på,