Myths and Legends

Profilfag P1, Profilfag P3

Derfor skal du vælge Myths and Legends

I profilfaget Scotland Myths and legends arbejder vi med Skotlands historie, kultur og legender. I undervisningen vil vi veksle mellem at se, læse og høre om Skotland og derefter selv være aktiv producerende i enten egne undersøgelser om kendte steder/personer eller begivenheder. Ud fra elevernes interesse vil de være med til at planlægge turen og seværdighederne. Vi vil blive bekendte med uafhængighedskrigen og i det hele taget forholdet mellem England. Derudover vil vi komme ind på legenden om Greyfriers’ Bobby, The Loch Ness Monster and the making of Harry Potter.

Rejsen

På rejsen vil vi bo i Skotlands hovedstad Edinburgh. Edinburgh er en charmerende hovedstad med hyggelige gader og fascinerende historie. Vi vil stræbe efter at være i gå afstand fra den gamle bydel. Vi skal gå The Royal Mile og besøge de to slotte, en i hver ende. Vi skal på byvandring i mørket og opleve skyggesiden af byen. Der vil også være mulighed for at opleve Skotlands enestående natur ved byen. Vi vil så vidt muligt prøve at arrangere en dagstur ud af byen til Iverness og Loch Ness.

Undervisere

Kristine Sørensen
ks@ranumefterskole.dk

Se flere historier fra Medie på Facebook.

Vilkår og egenbetaling

Vilkår: Ingen særlige vilkår. Du skal selvfølgelig have fantasi og lyst til at dykke ned i emnerne.
Egenbetaling: 4000 kr.